editorial-piolet

Track complert i parcials

Aquí tens el perfil total de la cursa i cadascún dels parcials juntament amb els tracks respectius. També el podeu veure des del següent link http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=11019636

Track complert

Parcial 1: Arnes – Caro: +1135m -547m 23,004 km

ultraestels-del-sud-perfil-arnes-caro-half

Track del Parcial 1

El primer tram coincideix amb la Ultra, discorren pel riu de les Valls. En un moment determinat trenquem a l’ esquerra i ja no arribem al Toll del vidre si no que fem cap a la pista que puja del Mas de la Franqueta on tindreu un punt de reforç d’ aigua abans d’ encarar els 2 km de pujada fins al Refugi de Terranyes.
En el tram de la pujada a Terranyes trobarem dos exemplars de pins reconeguts i senyalitzats per la seva singularitat: El Pimpoll i el Pi Ramut. No us oblideu d’ aixecar la vista per observar-los.
Terranyes us sorprendrà, una extensió planera sense vegetació, on antigament es conreaven patates en alçada. El Refugi, lliure, és una robusta construcció de dos pisos aprofitada pels excursionistes.
Sortint d’ ell, el terreny descendeix, amb alguna pujada, arribant finalment a la Plaça de l’ Esquirol de Caro.

Parcial 2: Caro – Paüls: +733m -1509m 21,274 km

ultraestels-del-sud-perfil-caro-pauls-half

Track del Parcial 2

Sortint de la Plaça de l’ Esquirol, on es troba el Nou Refugi Caro, iniciarem , ja avançada la prova, la tornada a Arnes, evitant la pista asfaltada per una pujada per sender al davant mateix de la Plaça, en breu fem cap al camí, i al cap de pocs quilòmetres la pujada que ens portarà fins a Llinars, d’ allí, en un puja baixa, farem cap al Refugi de les Clotes on trobareu avituallament.
Passat aquest refugi, desprès d’ una estona de frondós sender, el paisatge canvia completament arribant a les Rases del Maraco, paradoxal indret rocós que torna de nou a l’ arbrada a partir del Mas del mateix nom. La baixada a Paüls la farem pel GR7, i per senders que evitaran trams d’ asfalt. Abans de la població, i per seguretat, tindreu un punt d’ aigua. Seguint el recorregut, en breu arribareu a la població on davant mateix de Ca les Barberes rebreu avituallament.

Parcial 3: Paüls – Arnes: +1034m -847m 21,095 km

ultraestels-del-sud-perfil-pauls-arnes-half

Track del Parcial 3

Sortim de Paüls i començarà una nova cursa, el tram final, la pujada a la Gilaberta, intensa, us portarà fins als prats i boscos que porten cap a les Roques d’ En Benet. Passareu per sota mateix, arribant a un nou avituallament.
Agafant la direcció del Mas de la Franqueta fareu cap, trencant abans a la dreta, als inicis dels Estrets d’ Arnes, on us trobareu de gust corrent al costat de l’ aigua, entre aquelles parets.
Tot sortint dels Estrets la ruta us menarà a Arnes, on primer passareu per davant del Corral d’ Arnes per arribar tot seguit a la Plaça amb les monumentals pilastres i el sopluig del seu Ajuntament. Agafeu forces , ompliu d’ aire el pit, i crideu ben fort que sou ja Finishers de la Half Ultra-Trail® Estels del Sud, “La integral del Massís dels Ports”.