editorial-piolet

Track complert i parcials

Aquí tens el perfil total de la cursa i cadascún dels parcials juntament amb els tracks respectius. També el podeu veure des del següent link http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=11019621

Track complert

ultraestels-del-sud-perfil-compert-ultra

5.145 mts de desnivell positiu
5145 mts de desnivell negatiu.
105,39 km
Altitud máxima- 1.429,5 mts
Altitud mínima- 290,1 mts

El recorregut segueix la totalitat de la Ruta Estels del Sud amb l’excepció del tram a partir del Parrissal de Beseit on per motius de seguretat i normativa d’ Ultres hem optat per una ruta nova i desconeguda per molts que ressegueix les antigues mines de la zona. Així mateix, a diferència de la Ruta original(que ho ofereix com alternativa), es corona el Cim de Caro a Roquetes, 1.441m., el punt més alt de tot el Massís dels Ports.

Parcial 1: Arnes – Beseit: +992m -923m 21,525 km

ultraestels-del-sud-perfil-arnes-beseit-ultra

Track del Parcial 1

Comença l’ aventura. El sender, pel riu de les Valls, us portarà fins a les proximitats del Toll del vidre. Abans d’ arribar-hi haureu de superar alguns collets, curts, intensos. L’ avituallament us servirà per agafar forces abans d’ enfrontar-se al Penyagalera. No us oblideu de fitar, dalt el cim, tot el paisatge que us rodeja. Vigileu la baixada, tècnica, que fa cap al riu Ulldemò. Després d’ un tram de sender arribareu a Beseit a l’ alçada del frontó. Seguiu pels carrerons, uns 300 metres més fins arribar a la meta situada a la Plaça de l’ Ajuntament on uns podran avituallar-se (Ultra) i altres, els de la Marató per Muntanya arribar a Meta.

Parcial 2: Beseit – Font Ferrera: +1384m -807m 20,922 km

ultraestels-del-sud-perfil-beseit-font-ferrera-ultra

Track del Parcial 2

Estem a l’ Aragó, Beseit ens guiarà fins al Parrissal on el punt d’ aigua, us advertirà que cal creuar el riu, ve pujada i forta, intensa, per antics senders miners, veureu les runes i continuareu, arribant finalment al Corral del Quinto, on de ben segur haureu d’ agafar forces, menjar i veure, a l’ avituallament. Estem perduts en l’ immensitat dels Ports, gaudiu-ne. Des del Corral del Quinto, si us fixeu bé, podreu veure el Cim de Caro, encara us queda molt per arribar-hi.
La baixada des de la Font del Quinto fins a la llera del riu Matarranya, a l’ altra banda del Parrissal, serà, si us queden forces, de vertigen. Arribats al riu, cercarem la pujada fins al Barranc de la Coscollosa on trobareu el Teix monumental, i creant l’ estret, entre gorges i amb l’ ajuda d’alguns troncs, fareu cap a al “Xalet del Rei”. Després us espera el Refugi de Font Ferrera amb un avituallament que us ha de donar forces pel següent tram a fer.

Parcial 3: Font Ferrera – Caro: +986m -1046m 20,625 km

ultraestels-del-sud-perfil-font-ferrera-caro-ultra

Track del Parcial 3

Portem ja un bon grapat de quilòmetres, però ens esperen més sorpreses. Un bonic sender, que ens portarà dalt les Vallcaneres per trencar de nou anant a cercar la zona anomenada de Casetes Velles. Allí, a forta alçada, al mig del prat, i envoltats de cavalls, tindreu l’ avituallament. Després, passareu per la Font de la Llagosta, per seguidament, deixar la pista i agafar el sender cap a la Cova del Vidre, gaudir de les meravellosos vistes de la Vall de l’ Ebre, i lluitant contra els curts però intensos desnivells us trobareu a Pallers (mireu les dues roques i tindreu clar el per què del nom). Culminada la pujada a Pallerstrobareu una novetat de la competició, no podem anomenar-vos finishers d’ Estels del Sud si no coroneu el seu cim més alt, Caro (Roquetes) 1.441 m. us espera, i si, llavors, un cop allí, una baixada curta però amb fort pendent fins la Plaça de l’ Esquirol (lloc de sortida de la primera edició), l’ avituallament fort de la prova. Planifiqueu arribar i sortir d’ allí en forces.

Parcial 4: Caro – Paüls: +733m -1509m 21,274 km

ultraestels-del-sud-perfil-caro-pauls-ultra

Track del Parcial 4

Sortint de la Plaça de l’ Esquirol, on es troba el Nou Refugi Caro, iniciarem , ja avançada la prova, la tornada a Arnes, evitant la pista asfaltada per una pujada per sender al davant mateix de la Plaça, en breu fem cap al camí, i al cap de pocs quilòmetres la pujada que ens portarà fins a Llinars, d’ allí, en un puja baixa, farem cap al Refugi de les Clotes on trobareu avituallament.
Passat aquest refugi, desprès d’ una estona de frondós sender, el paisatge canvia completament arribant a les Rases del Maraco, paradoxal indret rocós que torna de nou a l’ arbrada a partir del Mas del mateix nom. La baixada a Paüls la farem pel GR7, i per senders que evitaran trams d’ asfalt. Abans de la població, i per seguretat, tindreu un punt d’ aigua. Seguint el recorregut, en breu arribareu a la població on davant mateix de Ca les Barberes rebreu avituallament.

Parcial 5: Paüls – Arnes: +1050m -860m 21,045 km

ultraestels-del-sud-perfil-pauls-arnes-ultra

Track del Parcial 5

Sortim de Paüls i començarà una nova cursa, el tram final, la pujada a la Gilaberta, intensa, us portarà fins als prats i boscos que porten cap a les Roques d’ En Benet. Passareu per sota mateix, arribant a un nou avituallament.
Agafant la direcció del Mas de la Franqueta fareu cap, trencant abans a la dreta, als inicis dels Estrets d’ Arnes, on us trobareu de gust corrent al costat de l’ aigua, entre aquelles parets.
Tot sortint dels Estrets la ruta us menarà a Arnes, on primer passareu per davant del Corral d’ Arnes per arribar tot seguit a la Plaça amb les monumentals pilastres i el sopluig del seu Ajuntament. Agafeu forces , ompliu d’ aire el pit, i crideu ben fort que sou ja Finishers de l’ Ultra-Trail® Estels del Sud, “La integral del Massís dels Ports”.